Educatie

Conservarea valorilor şi transmiterea lor se realizează prin educatie care, în această ipostază, reprezintă instituţia constituirii şi transmiterii eredităţii sociale, a culturii şi civilizaţiei. Pe acest fundament de experienţă condensată se acţionează, prin educaţie, înspre definirea omului atât ca utilizator şi consumator, cât şi ca producător şi creator de valori. Educaţia constituie o funcţie esenţială şi permanentă a societăţii în două ipostaze: de instituţie a eredităţii sociale, a culturii şi civilizaţiei; şi de instrument de acţiune pentru formarea omului.

[…] În sens pedagogic, educatia reprezintă fenomenul social complex privit a fi abordat tri-dimensionar:

  • activitate constienta a subiectului educaţiei de stimulare, îndrumare, formare a obiectului educatiei;
  • proces de formare a omului înspre integrarea activă în societate (proces de formare intelectuală, morală, profesională, fizică, estetică, etc.;

  • rezultat prin preluarea selectivă a acţiunilor informaţionale şi includerea în structuri comportamentele proprii de cunoaştere şi acţiune.”

Sistemul educativ trebuie să aibă ca obiectiv, nu doar să implanteze valori morale şi culturale, dar şi să schimbe atitudini, comportamente, mentalităţi. Mai mult decît atât, tinerii de astăzi sunt proiectaţi să devină persoane independente, care să poată să se adapteze independent de schimbările care au loc în societate.

Sistemul educativ trebuie, de asemenea, să implementeze strategii educative, dezvoltând astfel mecanisme, care ajută la crearea unor obiective, norme de comportament în societate, valori naţionale.

Sistemul educativ nu mai poate fi analizat fără contextul social-psihologic şi persoanele, care sunt încadrate în acest sistem. Acest fapt este determinat de:

  • rezolvarea problemelor vieţii de zi cu zi;
  • participarea individului la propria dezvoltare, utilizînd toate valorile din mediul înconjurător;
  • utilizarea cunoştinţelor din mediul psihologic şi social;
  • învăţarea prin observare, oferind modele caracteristice de atitudine şi comportament;
  • satisfacerea tipurilor de interese prin organizarea unei strategii independente de formare.

Agenda

  1. Care este sensul educaţiei – între formal şi non-formal?

  2. Care ar trebui să fie rolul tehnologiei în educaţie?

  3. Cât de necesar este parteneriatul public privat în sistemul de educatie din România?

  4. Cercetarea – ca proiecţie pe termen lung a dezvoltării unui stat?

  5. Educaţia fizică, sanitară, psihologică şi de mediu – răspuns pentru viitor?

    Download Agenda 

Moderatori

  • Gabriel Ivan lucrează de 25 de ani în educaţie. A predat istorie, a fost cercetător ştiinţific, a publicat rezultate ale activităţii de cercetare în: “Reforma organizaţionala a învăţământului din România”;“Învăţământul românesc azi”; “Reviews of National Policies for Education”; “Decentralizing Education in Transition Societies”. În 2009 a publicat studiul “Reimpunerea brandului de profesor în România”. Din 1998, lucrează ca Projects Manager Education and Science la Consiliul Britanic. Printre proiectele realizate se numără: “Student Voice – o platformă online pentru participarea elevilor la conducerea educaţiei”; „START – mentorat pentru stagiarii din învăţământ”; „FameLab – prima competiţie internaţională de comunicare a ştiinţei desfăşurată în România”; „Parteneri pentru succesul profesional al absolvenţilor învăţământului superior” şi „Internaţionalizarea învăţământului superior”. A coordonat programul de mentorat „Dezvoltarea profesională a profesorilor din mediul rural prin activităţi realizate la nivelul şcolii” a Proiectului pentru Învăţământul Rural. În anul 2009 a obţinut Masteratul în educaţie la The Open University din Marea Britanie.

  • Mirela Horumba este psiholog, conslier autonom şi psihoterapeut sub supervizare acreditat de către Colegiul Psihologilor din România. Este licenţiata în psihologie, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea Bucureşti şi absolventa a programului masteral de psihodiagnostic, psihoterapie experienţial unificatoare şi dezvoltare personală. Are stagii de formare în art-terapie, inteligenta emoţională şi rezistenţa la schimbare, dramaterapie, hipnoză, managementul stresului, în psihodiagnostic şi psihoterapie experienţial unificatoare, analiza tranzacţionala, programare neurolingvistică, terapie sistemica de familie,cuplu şi copil , tehnici de eliberare emoţională. Este formator de formatori în educaţia adulţilor şi trainer de optimizare şi dezvoltare personală.

  • Mircea Kiraly: General manager SAE Institute Bucharest şi de asemenea director de Programe televiziunea TV6.ro, director artistic al  televiziunii “Senso”, fondatorul Secţiei de Multimedia din cadrul Academiei de teatru şi film Bucureşti, profesor, şef de catedră la Facultatea de Multimedia din cadrul Academiei de Teatru şi film Bucureşti  1993 – 1998, membru al Uniunii Compozitorilor din România  din 1980, membru I.M.A.  U.S.A. din 1990, director artistic YAMAHA  MUSIC  – România  1993- 1995, producător al grupului Divertis, Nightloosers, producător al mai multor emisiuni, filme TV şi grafică animată TV, colaborator la peste 30 de teatre din ţară şi străinătate, membru în juriul MTV România  2000, patron al firmei Ars Nova – România 1991 – 2004, compositor muzica de film, membru în juriul concursului mondial multimedia “E-CONTENT”, producător proiecte de desene animate şi animaţie cu plastelină, producător CD-ROM uri interactive, CD uri de prezentare, jocuri pe calculator, producător spectacole interactive multimedia, festivaluri, expoziţii.

  • Mihaela Pană: Lucrează în Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti, Direcţia de cercetare a UPB-lui se ocupă de contractele internaţionale din UPB. A absolvit Facultatea Știinta şi Ingineria Materialelor din UPB.  În 1999 a finalizat stagiul doctoral în domeniul aliajelor superuşuoare destinate industriei aeronautice. A urmat apoi  2 stagii post-doctorale în domeniul ştiintei materialelor unul efectuat la University of Virginia (NSF-NATO Fellowships, 2001-2002) şi altul la INPG Grenoble(AUF Post-doctorale Bourse, 2004-2005). Din 2003 şi respectiv 2006 se ocupă de Managementul Proiectelor Internaţionale în cadrul UPB, este membru EARMA astfel a reuşit să contribuie la implementarea în UPB a unor proiecte internaţionale de anvergură(MagForge, WomenInNano, DiscRegeneration, ORPHEE, EMBOCON, EFSUPS, PATRES). Doreşte să aducă UPB-ul pe primul loc în Europa la PC 7, CIP şi EUREKA (proiecte de cercetare Europeană). A publicat numeroase lucrări ştiinţifice în ţară şi străinătate.

  • Marian Staş: A finalizat cursurile Academiei militare, Universităţii din Bucureşti, şi Academiei Tehnice Militare, ca mai apoi să urmeze cursurile de master în cadrul Universităţii Harvard, John F. Kennedy School of Government. Printre proiectele coordonate se enumera: Liderii Mileniului Trei – Program educaţional în arta de a conduce, oferit tinerilor din România; “Şcoala pe Bune”, “Professoria”. Educaţia este proiectul public numărul 1 în România în următorii 10-20 de ani. Miza istorică este succesul sau eşecul României în condiţiile generate de dobândirea, la 1 ianuarie 2007, a statutului de ţară membră a Uniunii Europene, iar focalizarea complexă şi de lungă durată a ţării noastre pe transformarea profundă a Educaţiei pe toate palierele sale, într-o manieră fără precedent până în acest moment – incomparabilă cu oricare dintre schimbările ori corecţiile din zonă publică la care suntem martori – reprezintă condiţia critică de succes a noii Romanii Europene.
  • Gabriela Szabo este din 2005 vicepreşedinta Federaţiei Romane de Atletism şi preşedinta secţiei de Marketing şi Comunicare a FRA. De asemenea este membră a Comisiei Europeane a Atleţilor, Asociaţiei internaţionale a femeii a federaţiei de atletici, Comitetului executiv al asociaţiei europene de atletism, Comisiei atleţilor în Asociaţia Atletică Europeană. În 2004 a fost ambasador Visa pentru România. Din 2006 este preşedinta dar şi fondatoare a Campaniei “Sport pentru Viaţă”.
    A ocupat locul întâi, câştigând medalia de aur la Sydney în 2000, medalia de argint la Atlanta în 1996 şi bronzul la Sydney în anul 2000 precum şi multe alte poziţii de-a lungul carierei sportive.

Experti

  • Alexandra Anton este profesor de limba engleză de 7 ani şi antreprenor ȋn domeniul educaţiei de 1 an. A predat tuturor grupelor de vârstă, de la preşcolari români şi străini, până la adulţi corporatişti şi profesori universitari. Ȋn aprilie 2010 a fondat Spreading Education – ESL Centre, partener British Council ȋn proiectul Global English. Ȋn următorii doi ani va urma programul masteral Ȋnvăţare, Medii de Ȋnvăţare şi Sisteme Educaţionale la University of Turku din Finlanda, unde şi-a propus să analizeze ȋndeaproape impactul evaluării elevilor şi profesorilor din România şi Finlanda asupra motivaţiei lor pe termen lung. Ȋşi doreşte să ȋnfiinţeze o şcoală românească autentică, bazată pe principiul descoperirii lumii ȋn care trăim şi a abilităţilor native care contribuie nemijlocit la o dezvoltare armonioasă. Are convingerea că şcoala are menirea de a furniza seminţe sănătoase (la propriu), bogate cultural, emoţional şi informaţional pentru viitoarele decenii.
  • Dragos Apostu este absolvent de științe administrative al Universității din București în 2008 și dublu masterand în Formarea Formatorilor și Managementul Instituțiilor Culturale. Pe durata studiilor universitare a urmat un program de internship în cadrul Institutului Cultural Român din Varșovia și al Ambasadei României din Republica Polonă. În prezent lucrează pentru Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării care coordonează șase proiecte strategice în domeniul educației terțiare. Este coordonator de programe în cadrul ASIF (Asociația Specialiștilor în Formare) și este implicat în acțiuni ale domeniului non-guvernamental de 5 ani, timp în care a colaborat cu ONG-uri precum: Asociația Pro Democrația, Asociația Team Work, Fundația CODECS pentru Leadership și Societatea de Cruce Roșie din România.

  • Maria Diana Asandei a absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Comerţ,  şi Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, SNSPA. Pe parcursul anilor de studii a fost membră Business Organization for Students, şi s-a implicat în activităţi extracurriculare prin programul Leonardo da Vinci, în Plymouth, UK, sau sesiuni ştiinţifice. Şi-a început cariera în calitate de Corporate Relations Management Trainee în cadrul Heineken România, realizând proiecte în numeroase departamente precum: HR, PR, Controlling, Supply Chain- Auditor ISO 9001, etc. S-a specializat în comunicare, ocupând poziţia de Specialist Comunicare Internă în cadrul Heineken România. Actualmente este responsabilia de construirea şi implementarea strategiei de employer branding pentru BRD Groupe Societe Generale, activând în mediul universitar, acumulând astfel o experienţă de aproximativ 4 ani în domeniul Comunicării.
  • Adriana Comăneci este antreprenor în domeniul educaţiei cu expertiză în domeniul resurselor umane şi al managementului performanţei cu orientare către obţinerea de rezultate conform obiectivelor stabilite. Şi-a început cariera fiind parte din echipă de start-up a unei companii de consultanţă în recrutare şi selecţie. După 2 ani a ales provocarea din cadrul grupului Rompetrol unde timp de 4 ani şi-a dezvoltat abilităţile de gestionarea proiectelor în zona de dezvoltare de business, optimizare procese şi resurse umane. A dezvoltat şi coordonat departamentele de resurse umane atât în cadrul grupului Rompetrol, cât şi în cadrul grupului Mercadia (Mic.ro, Macro, Bet café arenă, ILearn) dezvoltându-şi astfel  abilităţile de comunicare, relaţionare şi leadership interacţionând cu oameni cu diferite experienţe profesionale şi culturale. Absolventă a facultăţii de Contabilitate şi Informatică de gestiune din cadrul ASE şi membru activ timp de 3 ani în cadrul organizaţiei studenţeşti Voluntari pentru Idei şi Proiecte, pe care a condus-o în al 3-lea an de activitate.
  • Diaconu Mădălina Corina absolventă a Facultăţii de Arte Plastice Nicolae Grigorescu. Încă din timpul şcolii generale a colaborat cu Radiodifuziunea Română la realizarea emisiunilor radiofonice pentru copii (Bună dimineaţa, copii!, Microfonul pionierilor, Cutezătorii, etc) iar în timpul facultăţii a început o colaborare cu revista Radioului şi a Televiziunii Române. În 1999 a trecut Atlanticul şi-a ajuns în Washington DC, unde a început colaborarea cu diferite agenţii de presă şi ziare româneşti atât din SUA cât şi din România. S-a implicat în organizarea programelor culturale ale comunităţii Romane din DC, VA şi MD dar şi cele organizate de Ambasada României la Washington. De un an a revenit în România, continuându-şi colaborarea cu ziarele romaneşti din SUA şi luând în serios colaborarea cu Radio România Cultural. Ideea este de a aplica în România ce a învăţat în SUA şi de a se restabili în ţară. În ultimele luni a început şi o colaborare cu Institutul SAE Bucureşti, cea mai nouă instituţie de învăţământ multimedia din România. Îi revine administrarea facultăţii de Digital Journalism în cadrul SAE. Este deasemenea Freelance Journalist / Photo Journalist, Romanian Press Special Correspondent Washington DC, Head of Digital Journalism la SAE Bucharest.
  • Dănuţ Dumitru este un tânăr român de etnie romă, care lucrează ca şi Facilitator pe România pentru Fondul de Educaţie al Romilor din Budapesta. În ultimii ani, a lucrat la Institutul pentru o Societate Deschisă (OSI) din Budapesta, în cadrul Programului de Iniţiative pentru Romi. S-a implicat activ în apărarea drepturilor Romilor în cadrul organizaţiei nonguvernamentale Romani CRISS. Pe parcursul experienţei sale profesionale s-a implicat, în proiecte şi  cercetări, în cadrul unor organizaţii internaţionale cum ar fi Population Services Internaţional, unde a lucrat ca şi Comunicator de Schimbare a Comportamentului (BCC – Behavior Change Communicator). Este licenţiat al Facultăţii de Sociologie şi Asistenta Socială din cadrul Universităţii din Bucureşti, în Psiho-socio-pedagogie şi deţine o diplomă de Masterat în Administrarea Comunitară a Justiţiei, în cadrul aceleeasi universităţi. A terminat Programul destinat studenţilor Romi în cadrul Universităţii Central Europene din Budapesta, Ungaria şi începând cu luna Februarie 2006 şi până la finele anului 2008 a participat la programul de Master al Şcolii pentru Dezvoltare Socială  din cadrul Universităţii Metropolitane din Londra.

  • Ioana Melenciuc este în prezent masteranda în Evaluarea Politicilor Publice şi a Programelor Europene la Şcoală Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti, cu o licenţă în Relaţii Internaţionale şi Studii Europene obţinută în anul 2010 la aceeaşi instituţie. În acest interval a studiat un an în cadrul Universităţii de Drept şi Ştiinţe Politice din Paris, Paris Ouest Nanterre La Défense, acolo unde şi-a descoperit pasiunea pentru analiza identităţilor culturale şi civice şi a modului în care acestea au un impact asupra construcţiei unei sfere publice europene, interes pe care în prezent îl completează prin studiul politicilor publice de comunicare şi educaţionale. Parcursul academic a fost completat printr-o activitate susţinută în mediul ONG şi al educaţiei non-formale. Este preşedinte al Center for European Policy Evaluation, coordonator de programe în Centrul de Consiliere şi Orientare Profesională al SNSPA şi a activat în Consiliul Tineretului din România. Începând cu primul trimestru al anului 2010 s-a alăturat cu entuziasm echipei Scoala de Valori în calitate de coordonator al departamentului de finanţări, activitate pe care o desfăşoară şi în prezent. 

  • Stefan Pălărie are o experienţă de implicare în educaţie non-formala şi în voluntariat de peste 14 ani. Experienţa lui în zona organizaţiilor non-guvernamentale a început în 1998, alăturându-se ca membru în organizaţia AIESEC Bucureşti, evoluând apoi că trainer naţional în AIESEC România şi apoi ca Vicepreşedinte Dezvoltare Membrii în AIESEC Belgia (locuind la Brussels pentru un an şi jumătate în cadrul acestui mandat). Şi-a continuat apoi activitatea alături de JCI (Junior Chamber Internaţional) România continuând să colaboreze cu cei din AIESEC România. În toată perioada de colaborare şi-a dezvoltat experienţa de lucru alăturându-se unor companii multinaţionale precum DHL, Procter & Gamble şi IBM România, iar apoi, din poziţia de trainer şi consultant organizaţional al echipei INTERACT a dezvoltat şi implementat programe de training şi de dezvoltare organizaţională pentru cele mai mari companii din România. Începând cu sfârşitul anului 2009, Stefan şi-a investit întreaga experienţă în înfiinţarea organizaţiei – ŞCOALA DE VALORI, organizaţie ce oferă până la finalul lui 2011 educaţie non-formala pentru 3,5000 de elevi de liceu din România.
  • Elena Pâslaru este, în prezent, masterand în Comunicare şi Publicitate în cadrul SNSPA. A absolvit Relaţii Economice Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice şi este membru activ al LEADERS România de şapte ani. În cadrul fundaţiei a dezvoltat alături de colegi vizionări numeroase proiecte cu impact în societate. Este unul dintre fondatorii programului Leadership Autentic, care presupune susţinerea de traininguri pe leadership, comunicare şi vorbit în public pentru tinerii de liceu. Se ocupă de comunicare şi marketing, atât din punctul de vedere al creării de concepte, cât şi gestionarii unor astfel de activităţi. Are experienţa atât în mediul non-profit şi instituţional – LEADERS România, British Council, Bernard Brunhes Internaţional – proiecte culturale, de reintegrare în societate a persoanelor private de libertate şi ce privesc promovarea educaţiei timpurii -, cât şi în cel privat – agenţia de comunicare SENS. Atelier de Comunicare şi Diverta. Viziunea Elenei asupra României: un loc care va evolua atât spiritual, cât şi social şi economic, format de şi cu oameni performanţi, mândri de originile lor şi implicaţi în comunitatea din care fac parte.

  • “Doctorand al Universității “Alexandru Ioan Cuza”,Iași , domeniul Științe ale Educației, Carmen Rusu consideră că sistemul de învățământ românesc poate fi îmbunătățit prin asigurarea calității mediilor educaționale și a relațiilor dintre profesor și elevi. În acest sens, specializările sale au condus la obținerea certificatului de expert în utilizarea CLASS (Classroom Assessment Scoring System), instrument creat de către profesori de la Universitatea din Virginia pentru analiza practicilor educaționale. Direcțiile de cercetare întreprinse urmăresc, în egală măsură, dezvoltarea unor strategii pe termen scurt și lung de promovare și integrare a competențelor emoționale între exigențele profesiei didactice. Apreciază că una dintre piedicile sistemului educațional este aceea că se limitează să angajeze doar mintea, nu și “inima” profesorilor.”
  • Ioan-Alexandru Rusu este un om cu infinită încredere în România. Este însă îngrijorat că actuala situaţie din Învăţământ nu mai are scăpare dacă nu presupune o implicare care să impună o viziune acolo unde ea refuză să se arate. Aşadar, să fie puse minţile la contribuţie pentru o Românie mai bună prin educaţie!

  • Elena Sevastianov: Absolventă a facultăţii de Relaţii Economice Internaţionale – ASE Bucureşti şi a Departamentului Techniques de Commercialisation – Institut Universitaire Technologique Robert Schuman Strasbourg, Elena lucrează în prezent că Project Manager în cadrul Centrului de Pregătire a Personalului pentru Comerţ – CEPECOM, fiind responsabilă de organizarea programelor de formare profesională şi de coordonarea implementării câtorva proiecte cu finanţare europeană în domeniul resurselor umane. Obiectivul pe care şi l-a propus este de a contribui la creşterea calităţii sistemului educaţional din România, cu accent pe formele de învăţare continuă pe parcursul vieţii (Lifelong Learning). În cadrul grupului de lucru doreşte să propună că temă de discuţie analiza nevoilor de formare profesională ale românilor precum şi propunerea unei strategii de sincronizare a acestora cu nevoile reale ale angajatorilor români.

  • Ciprian Stănescu lucrează pentru Institutul Aspen România din octombrie 2007 şi coordonează la acest moment Departamentul de Programe de Leadership: Young Leaders Program, Justice and Administration Leadership Program, Seminarii Aspen, Seminarii regionale. Deţine un Masterat în Ştiinţe Politice de la Universitatea Central Europeană din Budapesta, Ungaria şi a absolvit Facultatea de Relaţii Internaţionale şi Studii Europene din cadrul Universităţii Spiru Haret din Bucureşti. A lucrat anterior cu Institutul European din România şi Delegaţia Comisiei Europene în România. Punctele de interes sunt educaţia non-formala, rolul sistemelor asociative naţionale şi regionale, studii de multiculturalism.
  • Alexandru Stefănescu este student în cadrul University of Portsmouth, Marea Britanie, interesat de antreprenoriat şi schimbarea socială ce poate avea loc prin intermediul său. Fire deschisă şi perfecţionista, preocupat de o continuă dezvoltare personală şi profesională. Este de părere că progresul unei societăţi este dat în principal de contribuţia unităţilor individuale ce o formează.

  • Raluca Ștefania Suciu este doctorand la Universitatea Bucureşti, Facultate de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei și profesor de limba şi literatura română. Raluca este pasionată de educaţia nonformală şi de educaţia interculturală, cea de-a doua fiind şi tema lucrării de doctorat. Două idei care o reprezintă: în primul rând faptul că educaţia este ceea ce rămâne după ce cineva a uitat tot ce a învăţat la şcoală, și in al doilea rând, faptul că imaginaţia este mai importantă decât cunoaşterea.
  • Gabriela Szabo este din 2005 vicepreşedinta Federaţiei Romane de Atletism şi preşedinta secţiei de Marketing şi Comunicare a FRA. De asemenea este membră a Comisiei Europeane a Atleţilor, Asociaţiei internaţionale a femeii a federaţiei de atletici, Comitetului executiv al asociaţiei europene de atletism, Comisiei atleţilor în Asociaţia Atletică Europeană. În 2004 a fost ambasador Visa pentru România. Din 2006 este preşedinta dar şi fondatoare a Campaniei “Sport pentru Viaţă”. A ocupat locul întâi, câştigând medalia de aur la Sydney în 2000, medalia de argint la Atlanta în 1996 şi bronzul la Sydney în anul 2000 precum şi multe alte poziţii de-a lungul carierei sportive.
  • Melinda Szabó a absolvit studiile de licență în domeniul Psihologiei și Științe ale Educației, și studiile de master ale Managementului Educațional din cadrul Universității Babeș-Bolyai (UBB). În 2010, ea a beneficiat de perioadă de studii în domeniul științelor politice în cadrul Université Libre de Bruxelles. Activitatea ei s-a remarcat în miscarea studențească ca parte a departamentul educațional al Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și ca reprezentant al studenților la nivel european Union unde a fost aleasă ca membru al Comitetului Social (Social Affairs Committee – European Studens’ Union). Melinda a acumulat experiența profesională în domeniul educațional prin activitatea desfășurată în cadrul Centrului de Asigurare a Calității din UBB și în cadrul evaluărilor instituționale naționale (ARACIS) și europene (Institutional Evaluation Programme al EUA). În prezent, Melinda e angajată a Secretariatului Procesului Bologna având ca principală arie de lucru dimensiunea socială în Spațiul European al Învățământului Superior.

  • Ionuţ Topală este preparator universitar la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi, Facultatea de Fizică. În anul I de masterat (2003-2004) a beneficiat de o bursă Erasmus la Ecole Naţionale Supérieure de Chimie de Montpellier, Institut Europeen des Membranes. În perioada 2004-2008 a pregătit o teză de doctorat în cotutelă între Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi şi Universite Montpellier 2, Franta, în domeniul fizicii plasmei şi chimiei fizice a materialelor. Activitatea de cercetare este centrată în jurul aplicaţiilor în medicină ale plasmelor la presiune atmosferică, fiind director de proiect pentru două granturi naţionale de cercetare şi membru în echipă mai multor proiecte. În anul 2009 a câştigat o menţiune specială la Gală Premiilor în Educaţie 2009, Fundaţia Dinu Patriciu, secțiunea Cercetătorul Anului. În prezent, este implicat în proiecte educaţionale legate de comunicarea ştiinţei şi educaţia în domeniul ştiinţelor exacte.

  • Claudia Zaulet este Profesor gr.did. I de limba şi literatura română, cu dăruire, constantă în preocupări şi un spirit de independenţă asiduu, călăuzeşte paşii elevilor săi în universul ştiinţei dar şi al artei teatrale, obţinând în timp diverse premii la concursuri de specialitate, de creaţie, de teatru pentru tineret, de simpozioane, A colaborat cu Centrul Judeţean de Conservare şi Valorificare a Tradiţiei şi Creaţiei Populare Vâlcea, Teatrul de Stat ” Anton Pann”Rm. Vâlcea, în derularea unor activităţi de cultivare a gustului artistic cu Asociaţia ” Asistenta şi Programe pentru Dezvoltare Durabila- Agenda 21″, Bucureşti, în cadrul Proiectului Naţional “Avocatul Elevului”. În traiectul profesional, a perseverat şi pe linia integrării elevilor cu cerinţe educative speciale, în două dintre cazuri – HIV şi parapareza, obţinând rezultate remarcabile, pe plan scoalr şi extracurricular. Consideră că benefică şi cu ecou actual în actualitate instrucţia/ educaţia de tip inter şi trans-disciplinar, în acest sens introducând în grila activa de CDS două cursuri opţionale “Arta spectacolului de teatru” şi “Educaţia viitorilor părinţi”.

Suport

  • Dragoș Preda deține o diplomă de Licence, una de Maîtrise şi una de Master 2, în cadrul Facultății de Științe Politice şi a celei de Istorie a Universității Paris 1 Panthéon-Sorbonne (2003-2006). A primit Premiul de Excelenta al Forumului Multicultural pentru Dezvoltare Durabila la Paris pentru rolul sau în promovarea educaţiei, a valorilor responsabilităţii sociale şi ale democraţiei. Este vice-preşedinte relaţii externe al LSRS, implicat în activitatea a numeroase organizaţii non-guvernamentale, cât şi sustinator, iniţiator şi membru al numeroase programe din domeniul educaţiei şi relaţiilor internaţionale: Clasic e fantastic, IRSCA Gifted Education, Clubul pentru Romania, Clubul Roman pentru Relatii Externe Diplomatie si Afaceri Europene (CRREDAE), Forumului Educatiei, Alianta Civilizatiilor – Romania, Clubul Studentilor Diplomati (ASER) etc.
  • Alexandra Sîrbu este absolventă a Facultăţii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi viitoare cursanta a Masterului Geschäfts und Industrieverwaltung apartenent Universităţii Politehnica. Activează în LSRS în departamentul de Comunicare, cât şi Proiecte, însă nu elimină posibilitatea de implicare în activităţi cu teme diferite. Membră a Asociaţiei Studenţilor Europeni, a fost parte a organizării proiectului Higher Education Days. Şi-a consolidat abilităţile de relaţionare, organizare şi relaţiile inter-umane ca urmare a activitatiilor desfăşurate în UniCredit Tiriac Bank şi Romtelecom.